دکتر المدرسي معاون دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي يزد :مرکز مشاوره دانشگاه در چند سال گذشته با تدبير ، نيروهای متخصصي را جذب نموده است

یزد"محمد كاظم وكيل خبر نگاریزدفردا :مراسم تودیع استاد دادرس و معارفه دکتر فلاح رئیس مرکز راهنمایی و مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی یزد با حضور دکتر مسلمین ریاست واحد، دکتر اسلامی رئیس واحد علوم و تحقیقات یزد، دکتر المدرسی معاون دانشجویی و جمعی از اعضای هیأت رئیسه و کارکنان واحد در سالن کنفرانس حوزه ریاست برگزار شد.

به گزارش یزدفردا " ؛ دکتر المدرسی در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از فعالیتها و پیشرفت های چشمگیر مرکز راهنمایی و مشاوره دانشگاه گفت : در طول 8 سال گذشته، مرکز مشاوره دانشگاه با مدیریت استاد دادرس و همکارانی چون آقای ادریسی در بهترین وضعیت و شرایط مطلوب به سر برده و توفیقات بسیاری را کسب و اکنون به بستری بسیار مناسب تبدیل شده است.
وی در ادامه، جایگاه مرکز مشاوره را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت : مرکز مشاوره دانشگاه با هدف از پیش تعیین شده فعالیتهای بسیاری انجام داده است و هر زمان که در این بخش توسعه عملکرد مضاعف پیدا شد احکام کمیته انضباطی کاهش و بار مضاعف کار در بخشهای دیگر کمتر شد.
معاون دانشجویی ادامه داد : در طول این سالها به همت و ریزبینی مسئول و همکاران مرکز مشاوره، موفق شدیم نیروهای با تدبیر و متخصصی جذب کرده که دکتر فلاح هم که امروز مسئولیت این دفتر را بر عهده می گیرد از همین افراد جذب شده می باشند.
 دکتر المدرسی در ادامه افسردگی را بیماری قرن نامید و گفت : سازمان ابعادی را تعیین نموده است که باید به سطوح بالاتر مرکز برسیم و به حمدالله با تلاشی که قبلاً شده و تصمیماتی که در دست اقدام است جهشی صورت خواهد گرفت و استانداردهایی که در مرکز پذیرفته شده محقق شود.
 وی در پایان مرکز مشاوره را امین دانشجو برشمرد و طرح هایی چون بحث خوابگاه رشد و ... را بسیار مثبت ارزیابی کرد. در این مراسم دکتر مسلمین ریاست واحد نیز، واحد یزد را واحدی موفق ارزیابی نمود و گفت : واحد یزد از جمله واحدهای موفق استان و منطقه 7 می باشد و اگر نگاهی گذرا به رتبه های اخیر واحد داشته باشیم می بینیم که در حوزه معاونت آموزشی قبولی دانشجویان در مقاطع بالاتر، در زمینه پژوهشی و رشد مقالات علمی و طرحههای پژوهشی، در زمینه دانشجویی، عمرانی، فرهنگی و ... دارای رتبه های برتر منطقه ای و کشوری می باشد.
وی ادامه داد : امروز رقابت مطرح است و شروع به کار واحد علوم و تحقیقات نقطه عطفی در این جریان می باشد.
دکتر مسلمین همچنین از زحمات همکاران حوزه معاونت دانشجویی خصوصاً مرکز راهنمایی و مشاوره دانشگاه قدردانی نمود و گفت : برای ما بسیار جای خرسندی است که واحد یزد از جمله واحدهایی است که در سطح استان و کشور دارای کمترین مشکل دانشجویی است و این حاصل زحمات مسئولین این حوزه می باشد ولی این تمام کار نیست و باید فعالیت بیشتری خصوصاً در حوزه مشاوره و راهنمایی داشته باشیم و در این بخش تمام دانشگاهیان، از جمله اساتید و کارمندان را نیز پوشش دهیم و به آنها خدمات بدهیم.
 وی در پایان حمایت دانشگاه و مسئولین را پشتوانه مرکز مشاوره دانشگاه دانست و اظهار امیدواری نمود تا این مرکز به درجات عالی تر برسد.
 همچنین در این مراسم آقای ادریسی از پیشکسوتان مرکز مشاوره دانشگاه، مرحوم دکتر سلطانی را پایه گذار واقعی این مرکز برشمرد و گفت : این مرکز در سال 79 تأسیس و به حمدالله موفقیت هایی در مباحث آموزشی جذب پرسنل متخصص، تأسیس کتابخانه تخصصی، شکل دهی تست های منظم و روان سنجی را در کارنامه خود دارد همچنین در بخش پژوهش 7 مورد طرح پژوهشی نیز انجام شده است.
دکتر فلاح مسئول مرکز راهنمایی و مشاوره دانشگاه نیز در پایان وضعیت کار در این مرکز را بسیار گسترده دانست و درخواست حمایت بیشتر مسئولین و دانشگاه نمود و گفت : مشواره و راهنمایی تنها موردی است که از دوران کودکی تا بالاترین درجات تحصیلی می بایست همراه شخص باشد تا با درس های زندگی آشنا شود. نامبرده در پایان 100 مؤلفه را از برنامه های آینده این مرکز برشمرد که برای اجرا شدن نیاز به حمایت دارد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا